Algemene voorwaarden, cookies en privacy

Algemene voorwaarden

Taarttrut maakt met zorg taarten en catering op bestelling. Bij een bestelling gelden de volgende voorwaarden:

  • Prijzen: Taarttrut valt onder de vrijstellingsregeling kleine ondernemingen en is vrijgesteld van btw (art. 56, §2 W.BTW).
  • Bestellingen & annulering: Bestellingen dienen minimaal 7 op voorhand geplaatst te worden. Geplaatste bestellingen kunnen niet worden geannuleerd.
  • Betaling: Betaling gebeurt cash, via overschrijving of via Payconiq.
  • Aansprakelijkheid: Taarttrut is niet verantwoordelijk voor allergische reacties. Ingrediënten en allergeneninformatie zijn beschikbaar op aanvraag.
  • Afhaling & levering: Bestellingen dienen ter plaatse te worden opgehaald. 

Cookiebeleid

Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren. Je kunt cookies beheren via je browserinstellingen.

Privacyverklaring

Taarttrut hecht veel belang aan de bescherming van jouw persoonsgegevens. We verwerken jouw gegevens in overeenstemming met de GDPR-wetgeving.

1. Welke persoonsgegevens verzamelen we?

Bij het plaatsen van een bestelling of contactname via de website verzamelen we de volgende gegevens:

  • Naam
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • Bestelinformatie
  • Eventuele allergieën of dieetwensen (indien door jou opgegeven)

2. Waarom verwerken we jouw gegevens?

We verzamelen en verwerken persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:

  • Om bestellingen correct te verwerken en op te volgen
  • Om je te contacteren over je bestelling of een vraag
  • Om wettelijke en boekhoudkundige verplichtingen na te komen

3. Rechtsgrond voor verwerking

We verwerken jouw gegevens op basis van:

  • Uitvoering van een overeenkomst: Gegevens zijn nodig om een bestelling correct af te handelen.
  • Wettelijke verplichting: Gegevens kunnen nodig zijn voor facturatie en boekhouding.
  • Toestemming: Indien je ons bijvoorbeeld vraagt om je gegevens te bewaren voor toekomstige bestellingen.

4. Hoe lang bewaren we jouw gegevens?

We bewaren persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk:

  • Bestelinformatie wordt bewaard zolang dit nodig is voor de verwerking en opvolging van de bestelling.
  • Facturatiegegevens worden volgens de wettelijke verplichting 7 jaar bewaard.
  • Gegevens die via het contactformulier worden verstrekt, worden maximaal 1 jaar bewaard.

5. Delen we jouw gegevens met derden?

Wij geven jouw gegevens niet door aan derden, tenzij:

  • Dit nodig is om aan wettelijke verplichtingen te voldoen (bv. boekhouding of fiscale instanties).
  • Je hier expliciet toestemming voor geeft.

6. Hoe worden je gegevens beveiligd?

We nemen de nodige maatregelen om jouw persoonsgegevens te beschermen:

  • Toegang tot gegevens is beperkt tot geautoriseerde personen.
  • We gebruiken beveiligde systemen voor gegevensopslag.
  • We delen geen gegevens via onbeveiligde kanalen.

7. Wat zijn jouw rechten?

Je hebt het recht om:
✔️ Je persoonsgegevens in te zien
✔️ Fouten in je gegevens te laten corrigeren
✔️ Je gegevens te laten verwijderen, tenzij ze wettelijk bewaard moeten blijven
✔️ Je toestemming in te trekken voor verwerking op basis van toestemming

Je kan hiervoor contact met ons opnemen via athinapools@hotmail.com.

8. Klachten

Als je vindt dat jouw gegevens niet correct worden verwerkt, heb je het recht om een klacht in te dienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA):
📍 Drukpersstraat 35, 1000 Brussel
📧 contact@apd-gba.be
🌐 www.gegevensbeschermingsautoriteit.be